lördag 5 maj 2007

caps

var på lantmäteriet halv 10 med fia o karro o letade gamla kartor. hittade några till sist som vi skrev ut.. ringde fias chef igen o nu hade hon tid.. så hon frågade mig lite frågot om mig själv o skrev ner. hoppas detta kan leda till sommarjobb nu! annars kommer jag dö i sommar!! hon sa att hon skulle på något stormöte på måndag o om inte hon hade något jobb till mig så skulle hon föra vidare mina uppgifter till andra kollegor..

när vi var klara på lantmäteriet så gick vi till stadsbibblan för att leta efter några böcker som fia fått titlarna på av en i växjö. hade dock lite svårt att hittad dessa böcker, de hade inte alla här i kalmar. fick lite hjälp av biblotikarien, men det tog ju en jäkla tid för henne att hitta en bok. sen var vi väldigt hungriga så vi gick ner till stan o åt på café city. gillar deras avocadosallad!:) fia o jag gick in om systemet på väg till hennes bil. sen släppte hon av mig vid valfisken så jag kunde ta min cykel o köra hem.

gjorde inte så mycket hemma, försökte vila en stund för jag hade huvudvärk. men det gick inte så bra. först kunde jag inte sova för att några byggarbetare höll på att borra o bakna som galningar när de byggde en vägg ute vid sofforna. sen när de väl blev klara så var det något miffo ovanför som upptäckte att han/hon hade en sterio o var tvungen till att testa högtalarna på högsta volym...! spelade så högt så jag hörde låten lika bra som om jag sjlv hade spelat den högt på min sterio.. efter tjugo minuter sänktes volymen lite.. men jag hörde fortfarande basen.. dunk, dunk, dunk. kan säga att jag var måttligt road av detta!

efter mycket om o men så bestämmdes det vad som skulle ske på kvällen. blev en snabb sväng till puben o sen ner till karolin-lokalen för institutionscaps. det var jag, johanna, melinda, kalle, micke o olle fån idéhus.. kalle o micke gick hem tidigt.. o sen var det bara vi andra kvar.. olle capsade på loka, dåligt!! o sen så gjorde johanna o melinda det också när deras alkohol tog slut.. kasst.. bara jag som är duktig o kör med rätt saker!:P sen gick vi till puben igen. var där en stund, o gick sen in på kåren. förstår inte varför, det uger ju alltid på fredagar!! ja olle var väl glad för det.. men han var väl den enda... gick sen vid ett.. melinda hde redan gått hem. olle cyklade hem till sig o johanna o jag tog sällskap. stannade vide henne o snackade en massa, satt där nog i 40 minuet eller nått. jag genade över ängen hem till mig, men lyckade cykla in i ett fotbollsmål o en torkvinda.. :P men det gick bra, varken jag eller cykeln gick sönder..

Inga kommentarer: