tisdag 15 maj 2007

jobbintervju

upp o tvätta klockan sju idag, inte speciellt kul! men så går det när de nere på kåren väldigt sent kommer på att de ska ha stort sexmästerimöte när jag har bokat in tvättid..! o den enda andra tiden jag kunde var idag kl 7..! så det var bara att ta sig upp o plocka ihop all smutstvätt o gå ut till tvättstugan..

halv tolv hade jag jobbintervju. att ta hand om autister på ett boende. tror det gick bra.. so jag tolkade fick jag nog jobbet :P chefen sa iaf vilket ställe som var aktuellt för mig o den andra tjejen. o så sa hon att hon skulle skicka över informationen om oss till stället o sen skulle vi vänta på at de ringde oss. o sen när jag pratade med fia så sa hon att självklart ick jag jobbet. så det är jag ju glad för! :) hoppas nu bara att det var rätt :P

gick sen till bibblan o satt o skrev på arbetet. vid ett kom fia o alex.. planerade lite mer.. o sen gick alex o fia o jag satt kvar en stund. kärde o åt sen.. o sen släppte fia av mig på skolan o jag gick ner till kåren vid fem. skulle jobba på meskalins sittning.

de hade väldig pressat schema på sittningen, o inte lyckades de hålla det så bra.. o helt virrigt var det mellanåt. saker ändrades hit o dit! o sen helt plötsligt så fick jag o johanna ansvara för gardroben, o sen så kom de på att folket på sittningen skulle ha stämplar för att komma in igen. så då fick jag stå o stämpla alla.. o sen kom en o ville att jag skulle sköta kassan för de andra som kom. men jag förklarade att jag skulle bara jobba på sittningen o inte kårekvällen. men det var det mycket yrande om.. de hade ju inte folk. sen kom en annan kille o tog över stämplandet o kassan o då fick jag stå själv i gardroben, jippie så kul... sen kom gustav o tog över både stämplarna, kassan o gardroben. o jag fick gå in i köket o hjälpa till med disken..! vilket berg där var! hur mycket som helst..! kanske inte så smart att spara allt till efteråt!! hade varit bättre om vi diskat lite eferhand.... men iaf, jag kom ifrån kåren elva, o då fanns disk kvar! vi hade fått reda på innan när vi sa att vi kunde jobba att det skulle vara slut nio! o inte fick man något för att man jobbade! vi ger alltid jobbarna på våra sittningar massor av öl.. vi fick ett tack bara av jobbiga lilla miffot!

o sen är jag arg på min cykel! den gnisslar o låter jättemycket igen!måste vara så att kedjeskyddet tar emot någonstans. men jag fattar inte vart, för jag har kollat o pillat på det flera gånger!! får väl ta o leka cykelmekaniker imorgon eller något...

Inga kommentarer: