måndag 7 maj 2007

min cykel gnisslar inte mer!

idag försov jag mig.. inte så farligt eftersom det bara var vi i fallstudiegruppen som skulle träffas.. kom en halvtimme efter att vi skulle ses.. vi gjorde inte så mycket... fia o jag smet iväg o jag pratade en stund med ida wedin som jag hittade.. trevligt. sen så hade klockan blivit ganska mycket o karro var hungrig så vi gick in i falken o åt lunch o sen kl 13 så hade vi handledarmöte med tom o anders. de verkade väligt nöjda med oss denna gången! inte som förra.. förstår inte varför tom var så kinkig sist, vi hade ju inte gjort något o vi hade ju fått uppgiften dagen innan då.. men nu var de iaf nöjda o godkände vårt syfte o våra frågeställningar.. fia o jag hade ju knåpat ihop det igår..

sen skilldes vi åt o jag cyklade hem.. satte mig o skrev ner några punkter som jag ville komma ihåg när vi skulle ha möte om kvastkampen. på något sätt har jag nog blivit lite av en lagledare som fixar allting...
15.15 så var vi i skolbibblan o hade möte.. richard, olle, fachini, björn o emma var där redan när linda o jag kom.. men jake, holger o bixo kunde inte komma för de hade lektion.. vi planerade o disskuerade lite om kvastkampen.. försökte komma på hur vi ska göra med att få ihop material till flotten.. vi kom fram till att på måndag ska vi ha en lite pysselkväll här hos linda o mig o fixa med våra utklädnader.. de flesta tyckte också att vi inte ska vara helt enfärgade, utan vi bara ska ha den färgen björnen är på tröjan o sen ska vi alla ha svarta byxor på oss.. jag tycker fortfarande att vi ska vara helt enfärgade.. men detta blir väl enklast..

mötet blev klart lite innan fyra, men jag, linda o emma stannade kvar o snackade.. o sen så började emma o jag planera vad vi ska klä ut oss till på magdas o emmas schlagerfest på lördag.. vi kom på en bra sak som vi ska försöka fixa kläder till imorgon.. tänker inte säga än vad det är.. för vi vill inte att folk ska få veta det fören på lördag.. men jag kan berätta att vi kommer låna olles debbie :P men vi fick inte säga att det var olles, för han vill inte att folk ska veta att han har en uppblåsbar barbara... :P hehe, oj nu sa jag det...

cyklde hem med linda o tommy, in om o handlade lite på netto först. ringde johanna när jag kom hem. så hon kom hit o lånade mitt strykjärn.. o så hade hon med sig sina gula gummistövlar som jag ska låna nu när vi åker ner till skåne på exkursion i tre dagar.. de var lite stora, men bättre än inga! hon hade även med sig olja till cykelkedjor.. så vi fixade med min cykel.. den har ju låtit värre än fan.. gnisslat o fört oljud ett tag nu, har ju varit pinsamt att cykla.. alla kollar ju på mig... men nu är det fixat! :) tror det iaf.. lät inget när jag provcyklade runt huset.. johanna hängde här ett tag till sen efter det.. jag fixade o donade o städade mitt rum som var hur stökigt o smutsigt som helst.. såg ut som en storm dragit över mitt rum... men nu är det fint o snyggt igen!:)

har suttit o skrivit lite nu till arbetet.. men nu är jag trött så jag ska sova..

föresten grattis till johan som blir 23 idag.. kusin, hoppas du haft en bra födelsedag!

Inga kommentarer: